Zobacz większe
38,00 zł
Seria | Źródła Monastyczne |
ISBN | 9788382052800 |
Oprawa | Miękka |
Format | 125x195 |
Stron | 296 |
Brak | Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu |
Czerpiąc z wielkiego korpusu dzieł Giustinianiego, na stronicach niniejszego tomu chcemy przedstawić małą próbkę jego solilokwiów. Ograniczymy się tutaj do napisanych w młodości, a zwłaszcza do tych, które zostały datowane przez samego autora. Oto ich wykaz:
– Rozmyślanie o wyrzeczeniu się swych dóbr i samego siebie, Jerozolima 1507 (Pensiero 1507);
– Wyznanie swych grzechów, pomiędzy 4 lipca a 6 sierpnia 1510 (Confessione);
– Rozmyślanie o bojaźni Bożej, koniec grudnia 1510 (Pensiero sul timore);
– Rozmyślanie o dobrodziejstwach i o miłosierdziu Boga, koniec grudnia 1510 (Pensiero sui benefici);
– Modlitwa codzienna do odmawiania przed psalmodią eremicką, koniec grudnia 1510 (Preghiera 1510);
– Rozmyślanie o prawie zakonnika do zmiany miejsca, 9 czerwca 1515 (Pensiero 1515);
– Piotr, Paweł, 25 grudnia 1515 (Pietro);
– Krótkie postanowienie, 25 grudnia 1517 (Proposito);
– Rozmyślanie o poznaniu Boga i o miłości do Niego, 4 kwietnia 1518 (Pensiero apr. 1518);
– Rozmyślanie o sprawiedliwości i o miłosierdziu Boga, maj 1518 (Pensiero mag. 1518);
– Rozmyślanie o konieczności poznania swych mroków przed wzniesieniem się do światła Bożego, 1518.
Zamiłowanie Giustinianiego do tej szczególnej formy literackiej, doskonałe rezultaty, jakie w niej osiągnął, oraz teoretyczna podbudowa, jaką jej nadaje, to kwestie dobrze znane / Lorenzo Barletta EC
Pisma, tom 7
Czerpiąc z wielkiego korpusu dzieł Giustinianiego, na stronicach niniejszego tomu chcemy przedstawić małą próbkę jego solilokwiów. Ograniczymy się tutaj do napisanych w młodości, a zwłaszcza do tych, które zostały datowane przez samego autora. Oto ich wykaz:
– Rozmyślanie o wyrzeczeniu się swych dóbr i samego siebie, Jerozolima 1507 (Pensiero 1507);
– Wyznanie swych grzechów, pomiędzy 4 lipca a 6 sierpnia 1510 (Confessione);
– Rozmyślanie o bojaźni Bożej, koniec grudnia 1510 (Pensiero sul timore);
– Rozmyślanie o dobrodziejstwach i o miłosierdziu Boga, koniec grudnia 1510 (Pensiero sui benefici);
– Modlitwa codzienna do odmawiania przed psalmodią eremicką, koniec grudnia 1510 (Preghiera 1510);
– Rozmyślanie o prawie zakonnika do zmiany miejsca, 9 czerwca 1515 (Pensiero 1515);
– Piotr, Paweł, 25 grudnia 1515 (Pietro);
– Krótkie postanowienie, 25 grudnia 1517 (Proposito);
– Rozmyślanie o poznaniu Boga i o miłości do Niego, 4 kwietnia 1518 (Pensiero apr. 1518);
– Rozmyślanie o sprawiedliwości i o miłosierdziu Boga, maj 1518 (Pensiero mag. 1518);
– Rozmyślanie o konieczności poznania swych mroków przed wzniesieniem się do światła Bożego, 1518.
Zamiłowanie Giustinianiego do tej szczególnej formy literackiej, doskonałe rezultaty, jakie w niej osiągnął, oraz teoretyczna podbudowa, jaką jej nadaje, to kwestie dobrze znane / Lorenzo Barletta EC
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Bł. Paweł Giustiniani (1476–1528). Humanista, wykształcony na Uniwersytecie w Padwie, głęboko przepojony doktryną stoików, wyrzekł się przyjemności cielesnych, aby zwracać się coraz bardziej ku Bogu. W roku 1510 wstąpił do eremu Camaldoli. Świeżo po złożeniu ślubów, przyszło mu reformować cały zakon kamedulski. W 1520 r. opuścił Camaldoli, podjąć życie jeszcze bardziej samotnicze. Wnet dołączyli do niego uczniowie, z którymi założył Towarzystwo Eremitów św. Romualda, które do dziś istnieje pod nazwą Kongregacji Eremitów Kamedułów Góry Koronnej.