Nietypowy format tej książki wyjaśni szybko sama zawartość jej następnych stron: uporządkowanie rysunków oraz ich opisy.
W lapidarnej formie jest tutaj podany bogaty materiał, wprowadzający w naukę budowania stylów podstawowych i ich wariantów, opracowanych na potrzeby grupy uczącej się tynieckiej ikebany.
Podręcznik TYNIECKA IKEBANA co i jak pozwala zdobyć umiejętność czytania schematów podstawowych stylów.
W schemat wpisane są wiadomości konieczne do zbudowania dobrej kompozycji przestrzennej. W tamtym podręczniku są podane szczegółowo techniki stosowane do osadzania roślin w niskich i wysokich naczyniach.
Style podstawowe pomagają ćwiczyć umiejętności potrzebne, aby powstała kompozycja odzwierciedlająca to, co w ikebanie jest najważniejsze – przejaw życia.
Tu komentarz do schematów sygnalizuje, co przez konkretny styl da się wyrazić.
Gdy już dobrze zrozumiemy założenia stylów podstawowych, ta książka poprowadzi nas dalej, pokazując ich kolejne przekształcenia (warianty), oparte na określonych zasadach i dające możliwości budowania nowych komunikatów.
Przed nami wielka przygoda.
Podprowadzi nas do tworzenia kompozycji w stylu wolnym i rzeźb kwiatowych, w których dojdzie w pełni do głosu nasza kreatywna rozmowa z kwiatami.
Style podstawowe i ich warianty
Nietypowy format tej książki wyjaśni szybko sama zawartość jej następnych stron: uporządkowanie rysunków oraz ich opisy.
W lapidarnej formie jest tutaj podany bogaty materiał, wprowadzający w naukę budowania stylów podstawowych i ich wariantów, opracowanych na potrzeby grupy uczącej się tynieckiej ikebany.
Podręcznik TYNIECKA IKEBANA co i jak pozwala zdobyć umiejętność czytania schematów podstawowych stylów.
W schemat wpisane są wiadomości konieczne do zbudowania dobrej kompozycji przestrzennej. W tamtym podręczniku są podane szczegółowo techniki stosowane do osadzania roślin w niskich i wysokich naczyniach.
Style podstawowe pomagają ćwiczyć umiejętności potrzebne, aby powstała kompozycja odzwierciedlająca to, co w ikebanie jest najważniejsze – przejaw życia.
Tu komentarz do schematów sygnalizuje, co przez konkretny styl da się wyrazić.
Gdy już dobrze zrozumiemy założenia stylów podstawowych, ta książka poprowadzi nas dalej, pokazując ich kolejne przekształcenia (warianty), oparte na określonych zasadach i dające możliwości budowania nowych komunikatów.
Przed nami wielka przygoda.
Podprowadzi nas do tworzenia kompozycji w stylu wolnym i rzeźb kwiatowych, w których dojdzie w pełni do głosu nasza kreatywna rozmowa z kwiatami.
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Nie funkcjonuje w Polsce (ani na Zachodzie) stały i pełny kod symboliczny, który pozwalałby jednoznacznie odczytywać wymowę roślin w kompozycji. Wschód często znaczenie tych samych roślin czyta inaczej.
Chryzantema – kwiat charakterystyczny dla jesieni, chociaż niektóre odmiany są dostępne cały rok – jest u nas kojarzona jako kwiat na cmentarz (najbogatszy zestaw odmian jest dostępny 1 i 2 XI (Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny).
W Japonii złocista chryzantema szesnastopłatkowa, symbol długowieczności i szczęścia, jest herbem cesarskiego rodu. Występuje także w najważniejszym w precedencji odznaczeniu japońskim – Najwyższy Order Chryzantemy. Wręcza go osobiście cesarz w swoim pałacu. Kwiat chryzantemy jest jesiennym symbolem Japonii.
Hieronim St. Kreis OSB - urodził się w Krośnie. Profes tyniecki od roku 1983. Studiował teologię w Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie; święcenia kapłańskie przyjął w roku 1989. Od roku 1990 pracuje nad zastosowaniem ikebany w liturgii. W latach 1990–2005 realizował dekoracje kwiatowe w kościele tynieckim, kontynuuje od 2013. Opublikował: podręcznik ikebany liturgicznej "Kwiaty w kościele. Tajemnice układania" (tomy 1–3b); "Święta Rodzina z Nazaretu. Medytacje biblijne"; "Tyniecka ikebana" (tomy 1–2); tomiki wierszy: "Strumień żółtego piasku", "Jak leci", "Co się stało", "Przed Ikoną", "Kołonotatnik", "Msza z kolędą".