Zobacz większe
18,00 zł
Wydanie | 2018 |
ISBN | 9788373547698 |
Oprawa | Miękka |
Format | 295x258 |
Stron | 88 |
Brak | Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu |
W stylach podstawowych i ich wariantach mieliśmy podane wszystko:
* wybrany format kompozycji dyktował proporcje linii głównych oraz ich asyst
* każdy styl i wariant miał charakterystyczny rysunek, wyznaczony zgodnie z określonymi zasadami przez własny układ linii głównych
* nie było potrzeby zastanawiania się, jaki kąt ma przyjąć konkretna linia, w którą ma biec stronę
* wystarczyło uważnie przeczytać schemat: obraz kompozycji od przodu, obraz kompozycji z góry, złożyć je w całość
* zostawało tylko wybrać rośliny i przełożyć receptę na kompozycję, recepta gwarantowała, że to będzie działać
Dotąd próbowaliśmy ukazywać naturalne cechy roślin, odczytując ich ekspozycję w naturalnym środowisku, wsłuchiwaliśmy się w rozmowę, jaką prowadzą w odniesieniach do siebie, przyjmując role linii głównych i asyst w stylach podstawowych i wariantach.
Styl wolny daje nam do dyspozycji ogromne możliwości, domaga się jednak, abyśmy wzięli odpowiedzialność (jak przystoi szukającym prawdy i piękna) za komunikat, jaki stawiamy przed odbiorcą.
Układając kwiaty – przemieniajcie siebie i oglądających wasze kompozycje w ludzi uważnych, wrażliwych i słonecznych.
Styl wolny i rzeźba kwiatowa
W stylach podstawowych i ich wariantach mieliśmy podane wszystko:
* wybrany format kompozycji dyktował proporcje linii głównych oraz ich asyst
* każdy styl i wariant miał charakterystyczny rysunek, wyznaczony zgodnie z określonymi zasadami przez własny układ linii głównych
* nie było potrzeby zastanawiania się, jaki kąt ma przyjąć konkretna linia, w którą ma biec stronę
* wystarczyło uważnie przeczytać schemat: obraz kompozycji od przodu, obraz kompozycji z góry, złożyć je w całość
* zostawało tylko wybrać rośliny i przełożyć receptę na kompozycję, recepta gwarantowała, że to będzie działać
Dotąd próbowaliśmy ukazywać naturalne cechy roślin, odczytując ich ekspozycję w naturalnym środowisku, wsłuchiwaliśmy się w rozmowę, jaką prowadzą w odniesieniach do siebie, przyjmując role linii głównych i asyst w stylach podstawowych i wariantach.
Styl wolny daje nam do dyspozycji ogromne możliwości, domaga się jednak, abyśmy wzięli odpowiedzialność (jak przystoi szukającym prawdy i piękna) za komunikat, jaki stawiamy przed odbiorcą.
Układając kwiaty – przemieniajcie siebie i oglądających wasze kompozycje w ludzi uważnych, wrażliwych i słonecznych.
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Zdrewniałe pędy winorośli tworzą dwa krzyże: krzyż barkowy (belka poprzeczna na wysokości rozłożonych ramion – jak w krzyżu Chrystusa) symbolizuje prymat ducha (blisko głowy i serca); krzyż lędźwiowy (rozstawione nogi i ręce – jak w krzyżu św. Andrzeja) symbolizuje prymat ciała (blisko brzucha i narządów rodnych).
W tych krzyżach jest wyznaczone życiowe zadanie człowieka: doprowadzić do równowagi ducha i ciała, zatem poddać działaniu Bożej łaski całe swoje człowieczeństwo, jak nam to pokazał najdoskonalej sam Jezus Chrystus i bliski nam św. Jan Paweł II.
Hieronim St. Kreis OSB - urodził się w Krośnie. Profes tyniecki od roku 1983. Studiował teologię w Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie; święcenia kapłańskie przyjął w roku 1989. Od roku 1990 pracuje nad zastosowaniem ikebany w liturgii. W latach 1990–2005 realizował dekoracje kwiatowe w kościele tynieckim, kontynuuje od 2013. Opublikował: podręcznik ikebany liturgicznej "Kwiaty w kościele. Tajemnice układania" (tomy 1–3b); "Święta Rodzina z Nazaretu. Medytacje biblijne"; "Tyniecka ikebana" (tomy 1–2); tomiki wierszy: "Strumień żółtego piasku", "Jak leci", "Co się stało", "Przed Ikoną", "Kołonotatnik", "Msza z kolędą".