-50%
Zobacz większe
16,50 zł
33,00 zł
Wydanie | Pierwsze, 2019 |
ISBN | 9788373549432 |
Oprawa | Miękka |
Format | 160x240 |
Brak | Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu |
Zeszyt ćwiczeń Piękna Litera – kursywa angielska powstał na podstawie podręcznika o tym samym tytule. Jest tak pomyślany, aby zmieścić maksimum treści w minimum objętości, w związku z czym w zeszycie ćwiczeń znajdziecie jedynie same ćwiczenia bez instrukcji do nich. Instrukcje jak ćwiczyć znajdują się w poszczególnych rozdziałach w podręczniku, a rozdziały te zaznaczone są wraz z numerem strony na górze strony rozpoczynającej dany rozdział. Najlepiej więc korzystać z zeszytu ćwiczeń wraz z podręcznikiem.
Zanim zaczniesz ćwiczyć zapoznaj się najpierw z danym rozdziałem (lub jego częścią jeśli rozdział jest zbyt obszerny, jak na przykład rozdział Litery duże), przeczytaj dokładnie treść rozdziału oraz wskazówki jak ćwiczyć i jakich potencjalnych błędów unikać. Ćwiczenia polegają zazwyczaj na powtarzaniu jakiegoś elementu lub litery.
Ćwiczenia najczęściej zaczynają się od przykładu wyraźnego, ciemnego, obok którego są dwa (czasami trzy lub jeden) przykłady jaśniejsze. Te jaśniejsze są również do wykorzystania: należy po takim śladzie kreślić litery, aby poznać dokładnie ich kształt. Jeśli któreś z ćwiczeń wyda Ci się niejasne, zajrzyj do podręcznika. Prawdopodobnie tam znajdziesz wskazówkę jak ćwiczyć.
Są też takie ćwiczenia, w których jaśniejszy nadruk litery nie służy do kopiowania tej konkretnej litery, np. str. 11, ostatnie ćwiczenie. Przykład pierwszy to blada litera h i na niej ciemna „klamra” od litery k. I to właśnie ten ciemniejszy element jest do powtórki w kolejnych przykładach. Jeśli więc mamy taką sytuację, w której ciemny element nakłada się na jasny, a w kolejnych przykładach znika ten ciemny i zostaje tylko jasny to oznacza, że naszym zadaniem jest powtórka tego ciemnego, a ten jasny ma nam tylko ułatwić zadanie, chyba że jak na stronie 19 w przedostatniej linijce, odwrotnie - pozostają ciemne podpowiedzi, a jasne blakną, pozostawiając z czasem puste luki do wypełnienia.
Ogólnie rzecz biorąc z podpowiedzi powinno jasno wynikać na czym polega nasze zadanie w konkretnym ćwiczeniu. Nigdy nie kreślimy naszych liter i elementów po śladzie ciemnym. Naszym zadaniem jest powtórka tego kształtu, który nie pojawia się w kolejnych w tej samej linijce. O tym jak dobrać i przygotować narzędzia (stalówkę, atrament) przeczytasz w podręczniku w rozdziale Od czego zacząć. Z rozdziału Ćwiczenia wstępne dowiesz się jak poprawnie trzymać obsadkę ze stalówką, aby chciała kreślić litery kursywy angielskiej nachylone pod kątem 54°.
Życzę powodzenia i żywię nadzieję, że zeszyt ćwiczeń spełni oczekiwania jako uzupełnienie podręcznika Piękna Litera / Ewa Landowska /
Piękna Litera ® jest zastrzeżonym znakiem towarowym.
Zeszyt ćwiczeń wyłącznie do użytku prywatnego. Wykorzystywanie go do celów komercyjnych (w tym do prowadzenia działalności edukacyjnej) możliwe jest tylko za pisemną zgodą autora.
Piękna Litera. Kursywa angielska (zeszyt ćwiczeń)
Zeszyt ćwiczeń Piękna Litera – kursywa angielska powstał na podstawie podręcznika o tym samym tytule. Jest tak pomyślany, aby zmieścić maksimum treści w minimum objętości, w związku z czym w zeszycie ćwiczeń znajdziecie jedynie same ćwiczenia bez instrukcji do nich. Instrukcje jak ćwiczyć znajdują się w poszczególnych rozdziałach w podręczniku, a rozdziały te zaznaczone są wraz z numerem strony na górze strony rozpoczynającej dany rozdział. Najlepiej więc korzystać z zeszytu ćwiczeń wraz z podręcznikiem.
Zanim zaczniesz ćwiczyć zapoznaj się najpierw z danym rozdziałem (lub jego częścią jeśli rozdział jest zbyt obszerny, jak na przykład rozdział Litery duże), przeczytaj dokładnie treść rozdziału oraz wskazówki jak ćwiczyć i jakich potencjalnych błędów unikać. Ćwiczenia polegają zazwyczaj na powtarzaniu jakiegoś elementu lub litery.
Ćwiczenia najczęściej zaczynają się od przykładu wyraźnego, ciemnego, obok którego są dwa (czasami trzy lub jeden) przykłady jaśniejsze. Te jaśniejsze są również do wykorzystania: należy po takim śladzie kreślić litery, aby poznać dokładnie ich kształt. Jeśli któreś z ćwiczeń wyda Ci się niejasne, zajrzyj do podręcznika. Prawdopodobnie tam znajdziesz wskazówkę jak ćwiczyć.
Są też takie ćwiczenia, w których jaśniejszy nadruk litery nie służy do kopiowania tej konkretnej litery, np. str. 11, ostatnie ćwiczenie. Przykład pierwszy to blada litera h i na niej ciemna „klamra” od litery k. I to właśnie ten ciemniejszy element jest do powtórki w kolejnych przykładach. Jeśli więc mamy taką sytuację, w której ciemny element nakłada się na jasny, a w kolejnych przykładach znika ten ciemny i zostaje tylko jasny to oznacza, że naszym zadaniem jest powtórka tego ciemnego, a ten jasny ma nam tylko ułatwić zadanie, chyba że jak na stronie 19 w przedostatniej linijce, odwrotnie - pozostają ciemne podpowiedzi, a jasne blakną, pozostawiając z czasem puste luki do wypełnienia.
Ogólnie rzecz biorąc z podpowiedzi powinno jasno wynikać na czym polega nasze zadanie w konkretnym ćwiczeniu. Nigdy nie kreślimy naszych liter i elementów po śladzie ciemnym. Naszym zadaniem jest powtórka tego kształtu, który nie pojawia się w kolejnych w tej samej linijce. O tym jak dobrać i przygotować narzędzia (stalówkę, atrament) przeczytasz w podręczniku w rozdziale Od czego zacząć. Z rozdziału Ćwiczenia wstępne dowiesz się jak poprawnie trzymać obsadkę ze stalówką, aby chciała kreślić litery kursywy angielskiej nachylone pod kątem 54°.
Życzę powodzenia i żywię nadzieję, że zeszyt ćwiczeń spełni oczekiwania jako uzupełnienie podręcznika Piękna Litera / Ewa Landowska /
Piękna Litera ® jest zastrzeżonym znakiem towarowym.
Zeszyt ćwiczeń wyłącznie do użytku prywatnego. Wykorzystywanie go do celów komercyjnych (w tym do prowadzenia działalności edukacyjnej) możliwe jest tylko za pisemną zgodą autora.
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Ewa Landowska - kaligrafią zajmuje się od roku 1999. Od 2006 prowadzi warsztaty, kursy oraz pokazy kaligrafii na terenie całego kraju. Tworzy i projektuje własne kroje pisma w oparciu o klasyczne alfabety. Pracuje zarówno z literą tradycyjną, jak i nowoczesną. Twórczyni Muzeum Kaligrafii i Historii Pisma. Autorka kaligrafii naściennej w Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie. W roku 2015 sporządziła kaligrafowany egzemplarz Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku na zlecenie Kancelarii Sejmu. Współpracuje lub współpracowała m.in. z: Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Kancelaria Sejmu RP, Modus Design Studio Marka Cecuły, ASP Kraków, ASP Wrocław, Muzeum Narodowe w Krakowie, Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie, Fundacja Żyjmy Zdrowo, Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, Leo Burnett.