Zobacz większe
36,30 zł
ISBN | 9788382051124 |
Format | MP3 |
Brak | Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu |
Okrzyk Alleluja! – Chwalcie Pana! jest na skraju muzyki. Rozpościera się on tam, gdzie muzyki już nie starcza, albo gdzie przelewa się ona w swym nadmiarze.
Alleluja jest przestrzenią wtopienia się w radość i gubienia się w niej. Jej kręgi pulsują i wibrują tym, co najwznioślejsze i najbardziej ludzkie. Jest połączeniem najbardziej ekstatycznej zewnętrzności i najbardziej skupionego wnętrza. Wymyka się kontroli, by prowadzić własnymi niepowtarzalnymi i ulotnymi drogami. Lubi to, co przypadkowe. Owszem, zagospodarowuje to – jak np. spotkanie dwóch benedyktynów – Anglika i Polaka, przeora i opata w swoich klasztorach; jak dialog improwizacji; jak pozornie paradoksalne zderzenie dwóch światów brzmieniowych – altowego fletu prostego i organów. Rodząc się w mrocznej przestrzeni kościoła wprowadza doń i wyprowadza zeń cały świat. Wyrasta poza modlitwę i przenika jej najgłębszą istotę.
Kręgi Alleluja – świetlista, rozwibrowana przestrzeń zjednoczenia człowieka z Bogiem.
Produkt jest w wersji wirtualnej, tzn. po opłaceniu metodą przelewu PayU otrzymacie Państwo e-mailem link do pobrania plików audio. Jeżeli taki e-mail (dość często trafia do folderu SPAM lub kosza) nie dotarł, proszę napisać na e-mail: jacek@tyniec.com.pl. Pliki wyślemy za pomocą aplikacji WeTransfer.
W kręgach Alleluja / Encircling Alleluias (pliki mp3 do pobrania)
Okrzyk Alleluja! – Chwalcie Pana! jest na skraju muzyki. Rozpościera się on tam, gdzie muzyki już nie starcza, albo gdzie przelewa się ona w swym nadmiarze.
Alleluja jest przestrzenią wtopienia się w radość i gubienia się w niej. Jej kręgi pulsują i wibrują tym, co najwznioślejsze i najbardziej ludzkie. Jest połączeniem najbardziej ekstatycznej zewnętrzności i najbardziej skupionego wnętrza. Wymyka się kontroli, by prowadzić własnymi niepowtarzalnymi i ulotnymi drogami. Lubi to, co przypadkowe. Owszem, zagospodarowuje to – jak np. spotkanie dwóch benedyktynów – Anglika i Polaka, przeora i opata w swoich klasztorach; jak dialog improwizacji; jak pozornie paradoksalne zderzenie dwóch światów brzmieniowych – altowego fletu prostego i organów. Rodząc się w mrocznej przestrzeni kościoła wprowadza doń i wyprowadza zeń cały świat. Wyrasta poza modlitwę i przenika jej najgłębszą istotę.
Kręgi Alleluja – świetlista, rozwibrowana przestrzeń zjednoczenia człowieka z Bogiem.
Produkt jest w wersji wirtualnej, tzn. po opłaceniu metodą przelewu PayU otrzymacie Państwo e-mailem link do pobrania plików audio. Jeżeli taki e-mail (dość często trafia do folderu SPAM lub kosza) nie dotarł, proszę napisać na e-mail: jacek@tyniec.com.pl. Pliki wyślemy za pomocą aplikacji WeTransfer.
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
The cry of Alleluia! Praise the Lord! - is at the bounds of music, there where music does is not enough, or where it overflows in its excess. Alleluia is a space for sinking into joy and becoming lost in it. Its circles pulsate and vibrate with all that is the most sublime and the most human. It is a meeting-point of the most ecstatic exteriority with the most concentrated interiority. It evades control, leading through our unrepeatable and volatile ways. It prefers what is accidental. Yes, it likes such events as, for instance, the encounter of two Benedictines – an Englishman and a Pole, respectively prior and abbot of their monasteries; as a dialogue of improvisations; as a seemingly paradoxical clash of two sound-worlds – those of treble recorder and organ. Born in a dark part of the church, it begins there and issues forth from the whole world. It grows beyond prayer, penetrating its deepest essence. The circles of Alleluia – a luminous, vibrating space of human unity with God.
Flet altowy / treble recorder: Paulinus Greenwood OSB
Organy opactwa w Tyńcu / organ of Tyniec Abbey: Bernard Sawicki OSB
Realizacja nagrań / sound engineer: Marcin Domżał
Opracowanie graficzne: Ewa Natkaniec
© Prawa autorskie zastrzeżone. Kopiowanie, publiczne odtwarzanie bez zezwolenia zabronione.
W kręgach Alleluja / Improwizacje na flet altowy i organy:
01. Alleluja I Niedzieli Adwentu / 4:24
02. Alleluja III Niedzieli Adwentu / 5:35
03. Alleluja Bożego Narodzenia / 5:41
04. Alleluja Wigilii Paschalnej / 6:35
05. Alleluja wielkanocne (A) / 2:21
06. Alleluja wielkanocne (B) / 2:00
07. Alleluja mszy "Resurrexi" / 2:41
08. Alleluja Poniedziałku Wielkanocnego / 5:10
09. Alleluja "O filii" / 3:04
10. Alleluja Wtorku Wielkanocnego I / 2:44
11. Alleluja Wtorku Wielkanocnego II / 2:42
12. Alleluja II Niedzieli Wielkanocnej / 4:52
13. Alleluja V Niedzieli Wielkanocnej / 5:31
14. Alleluja VI Niedzieli Wielkanocnej / 1:56
15. Alelluja Zielonych Świąt / 4:55
Całkowity czas nagrania: 60:11
Encircling Alleluias / Improvisations for treble recordes and organ:
01. Alleluia of the First Sunday of Advent / 4:24
02. Alleluia of the Third Sunday of the Advent / 5:35
03. Alleluia of Christmas / 5:41
04. Alleluia of the Paschal Vigil / 6:35
05. Alleluia of Easter (A) / 2:21
06. Alleluia of Easter (B) / 2:00
07. Alleluia of the "Resurrexi" Mass / 2:41
08. Alleluia of Easter Monday / 5:10
09. Alleluia "O filii" / 3:04
10. Alleluia of the Easter Tuesday I / 2:44
11. Alleluia of the Easter Tuesday II / 2:42
12. Alleluia of the Second Sunday of Easter / 4:52
13. Alleluia of the Fifth Sunday of Easter / 5:31
14. Alleluia of the Sixth Sunday of Easter / 1:56
15. Alleluia of Pentecost / 4:55
Total time: 60:11