Obniżka!

-10%

Rozważania liturgiczne T3 Okres zwykły 1-11 tydzie Zobacz większe

33,43 zł

37,14 zł

Informacje dodatkowe

ISBN 9788373545014
Oprawa Miękka
Format 145x205
Stron 542
Tytul Okres zwykły 1-11 tydzień

Podziel się

Włodzimierz Zatorski OSB

Rozważania liturgiczne na każdy dzień. T. 3

Okres zwykły 1-11 tydzień

Nasze życie chrześcijańskie rozpoczyna się od chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Zostaje nad nami wypowiedziana i wezwana cała Trójca Święta. Jesteśmy jej oddani i jednocześnie wprowadzeni w jej życie. Warto sobie uświadomić, co znaczy owo „w imię”. Imię w języku Biblii nie sprowadza się do nazwania kogoś dla odróżnienia go od kogoś innego (...) zawiera w sobie jakieś przesłanie osoby, która to imię nosiła, odsłaniało w jakiś sposób jego istotę.

Ewangelia według św. Marka rozpoczyna się sceną chrztu Jezusa w Jordanie, po którym Pan Jezus poszedł na pustynię, gdzie doświadczył kuszenia:

Zaraz też Duch wyprowadził Go na pustynię. Czterdzieści dni przebył na pustyni, kuszony przez szatana. Żył tam wśród zwierząt, aniołowie zaś usługiwali Mu (Mk 1,12n).

Bezpośrednio potem następuje dzisiejszy fragment Ewan­gelii, który rozpoczyna się od informacji o aresztowaniu św. Jana Chrzciciela: Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą (Mk 1,14). Jezus zaczyna zatem swoją działalność po aresztowaniu św. Jana. Inaczej jest natomiast w Ewangelii według św. Jana, która ukazuje niepokój uczniów Jana spowodowany tym, że uczniowie Jezusa chrzczą i ludzie idą do Niego (zob. J 3,26). Zatem Pan Jezus miał już swoich uczniów i zaczął działalność jeszcze przed aresztowaniem św. Jana. Niemniej było to jedynie przygotowanie do pełnej działalności, która rozpoczęła się dopiero po aresztowaniu św. Jana. Widać Jezus czekał, aż dopełni się posłanie św. Jana, aby się ujawnić i rozpocząć własną działalność. Jan miał przygotować Mu drogę i zapowiedzieć Jego przyjście. Do tego orędzia należało także aresztowanie i śmierć Jana, która następuje już w trakcie pełnej aktywności nauczycielskiej Jezusa.

Napisz recenzje

Rozważania liturgiczne na każdy dzień. T.  3

Rozważania liturgiczne na każdy dzień. T. 3

Nasze życie chrześcijańskie rozpoczyna się od chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Zostaje nad nami wypowiedziana i wezwana cała Trójca Święta. Jesteśmy jej oddani i jednocześnie wprowadzeni w jej życie. Warto sobie uświadomić, co znaczy owo „w imię”. Imię w języku Biblii nie sprowadza się do nazwania kogoś dla odróżnienia go od kogoś innego (...) zawiera w sobie jakieś przesłanie osoby, która to imię nosiła, odsłaniało w jakiś sposób jego istotę.

Ewangelia według św. Marka rozpoczyna się sceną chrztu Jezusa w Jordanie, po którym Pan Jezus poszedł na pustynię, gdzie doświadczył kuszenia:

Zaraz też Duch wyprowadził Go na pustynię. Czterdzieści dni przebył na pustyni, kuszony przez szatana. Żył tam wśród zwierząt, aniołowie zaś usługiwali Mu (Mk 1,12n).

Bezpośrednio potem następuje dzisiejszy fragment Ewan­gelii, który rozpoczyna się od informacji o aresztowaniu św. Jana Chrzciciela: Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą (Mk 1,14). Jezus zaczyna zatem swoją działalność po aresztowaniu św. Jana. Inaczej jest natomiast w Ewangelii według św. Jana, która ukazuje niepokój uczniów Jana spowodowany tym, że uczniowie Jezusa chrzczą i ludzie idą do Niego (zob. J 3,26). Zatem Pan Jezus miał już swoich uczniów i zaczął działalność jeszcze przed aresztowaniem św. Jana. Niemniej było to jedynie przygotowanie do pełnej działalności, która rozpoczęła się dopiero po aresztowaniu św. Jana. Widać Jezus czekał, aż dopełni się posłanie św. Jana, aby się ujawnić i rozpocząć własną działalność. Jan miał przygotować Mu drogę i zapowiedzieć Jego przyjście. Do tego orędzia należało także aresztowanie i śmierć Jana, która następuje już w trakcie pełnej aktywności nauczycielskiej Jezusa.