Zarządzanie sobą Zobacz większe

32,00 zł

Informacje dodatkowe

ISBN 9788382052770
Oprawa Miękka
Format 145x205
Stron 208
Brak Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu

Podziel się

Piotr Kosiak

Zarządzanie sobą (Self management). Podstawy zarządzania w duchowości

Celem niniejszej publikacji jest ukazanie koncepcji nowego typu zarządzania – zarządzania przez wartości. Jest to stosunkowo nowy obszar w naukach o zarządzaniu, powiązany jednak w pewien sposób z dotyczącymi go dotychczasowymi modelami i koncepcjami.

Niniejszy temat podejmuje literatura przedmiotu zarówno światowa, jak i krajowa, ale jest on na tyle nowy i niszowy, że mamy w niej do czynienia z lukami w zakresie opisywanego zjawiska.

Szczególnie dotyczy to tego, że współcześni menedżerowie stają w obliczu coraz większych wymagań związanych z zawodową odpowiedzialnością, obsługą klienta i jakością. Gdy organizacja staje się bardziej globalna, płaska, sieciowa, zróżnicowana i elastyczna, zarządzający w niej muszą uświadomić sobie, jak ważne jest zrozumienie i zarządzanie przez wartości w ramach zespołów, działów i całej organizacji. Środowisko biznesowe jest coraz bardziej nieprzewidywalne i zmienne, menedżerowie muszą być w stanie zmierzyć się z ciągłą i rosnącą złożonością w firmie i poza nią. Dawniej podejmowali decyzje i osiągali cele, koncentrując się na marketingu i informacjach finansowych ściśle związanych z daną branżą. Dzisiaj nie postrzegają już siebie jako ludzi po prostu pracujących w ramach struktur lub luźnych systemów, ale raczej jako charyzmatycznych „twórców znaczenia”. W przeszłości postęp jakiegokolwiek bytu (osoby, organizacji, społeczeństwa) był pierwotnie determinowany przez jego zdolność do stania się większym, bogatszym czy szybszym. Na dzisiejszej globalnej arenie i w obliczu skandali korporacyjnych, wojen i klęsk żywiołowych postęp i sukces są mierzone nie tylko przez zdolność do zarządzania większą złożonością, ale także przez to, co jest kwintesencją człowieczeństwa – nasze wartości.

Niniejsza publikacja nie wypełnia wszystkich luk w literaturze przedmiotu, ale należy podkreślić, że rozdziały teoretyczne stanowią pewne kompendium wiedzy w zakresie zarządzania przez wartości w aspekcie duchowym, aksologicznym i empirycznym.

Rozpoczęto od omówienia najogólniejszych procesów i trendów związanych z tematyką przedmiotową, aby w ich kontekście rozpoznawać i objaśniać działania, przeciwdziałania i interakcje w mniejszej skali. Zgodnie z ogólnometodologiczną zasadą kompleksowa analiza i ocena tematu związanego z zarządzaniem sobą i zarządzaniem przez wartości oraz w czasie wymagała połączenia kilku podejść: systemowego, historycznego, strukturalnego, funkcjonalnego i prognostycznego.

We wszystkich częściach pracy została zastosowana metoda gromadzenia wiadomości oraz analiza zebranego materiału przez gruntowne zgłębienie treści, znaczenia i podstaw oraz uwarunkowań zarządzania czasem i przez wartości, a następnie ich porównanie i klasyfikacja dla potrzeb niniejszej pracy. W oparciu o analizę różnic zarządzania w duchowości oraz jego ogólnych koncepcji porównano i uogólniono główne poglądy oraz idee w odniesieniu do zarządzania.

Po zebraniu materiałów i ich pogłębionej analizie potrzebna była klasyfikacja zjawisk, a następnie ich systematyzacja. Ustalono związki i prawa rządzące przebiegiem procesów związanych z zarządzaniem przez wartości dla przyszłej koncepcji zarządzania.

Następnie została zastosowana metoda sprawdzenia i uszczegółowienia wcześniejszych materiałów na drodze weryfikacji praktycznej. Przy tej złożonej analizie i klasyfikacji chodziło o wydzielenie konkretnych danych i zjawisk oraz zachodzących przeobrażeń w zarządzaniu przez wartości oraz koncepcji z tym związanych, które ostatecznie wpłyną na ukształtowanie się konkretnego modelu tej formy zarządzania w teorii i praktyce. Dokonano tu więc analizy naukowej zjawisk poznawczych. Zaprezentowano na tej podstawie teoretyczny model Zarządzanie przez wartości według hierarchii wartości i modelu trójosiowego / Piotr Kosiak

Napisz recenzje

Zarządzanie sobą (Self management). Podstawy zarządzania w duchowości

Zarządzanie sobą (Self management). Podstawy zarządzania w duchowości

Celem niniejszej publikacji jest ukazanie koncepcji nowego typu zarządzania – zarządzania przez wartości. Jest to stosunkowo nowy obszar w naukach o zarządzaniu, powiązany jednak w pewien sposób z dotyczącymi go dotychczasowymi modelami i koncepcjami.

Niniejszy temat podejmuje literatura przedmiotu zarówno światowa, jak i krajowa, ale jest on na tyle nowy i niszowy, że mamy w niej do czynienia z lukami w zakresie opisywanego zjawiska.

Szczególnie dotyczy to tego, że współcześni menedżerowie stają w obliczu coraz większych wymagań związanych z zawodową odpowiedzialnością, obsługą klienta i jakością. Gdy organizacja staje się bardziej globalna, płaska, sieciowa, zróżnicowana i elastyczna, zarządzający w niej muszą uświadomić sobie, jak ważne jest zrozumienie i zarządzanie przez wartości w ramach zespołów, działów i całej organizacji. Środowisko biznesowe jest coraz bardziej nieprzewidywalne i zmienne, menedżerowie muszą być w stanie zmierzyć się z ciągłą i rosnącą złożonością w firmie i poza nią. Dawniej podejmowali decyzje i osiągali cele, koncentrując się na marketingu i informacjach finansowych ściśle związanych z daną branżą. Dzisiaj nie postrzegają już siebie jako ludzi po prostu pracujących w ramach struktur lub luźnych systemów, ale raczej jako charyzmatycznych „twórców znaczenia”. W przeszłości postęp jakiegokolwiek bytu (osoby, organizacji, społeczeństwa) był pierwotnie determinowany przez jego zdolność do stania się większym, bogatszym czy szybszym. Na dzisiejszej globalnej arenie i w obliczu skandali korporacyjnych, wojen i klęsk żywiołowych postęp i sukces są mierzone nie tylko przez zdolność do zarządzania większą złożonością, ale także przez to, co jest kwintesencją człowieczeństwa – nasze wartości.

Niniejsza publikacja nie wypełnia wszystkich luk w literaturze przedmiotu, ale należy podkreślić, że rozdziały teoretyczne stanowią pewne kompendium wiedzy w zakresie zarządzania przez wartości w aspekcie duchowym, aksologicznym i empirycznym.

Rozpoczęto od omówienia najogólniejszych procesów i trendów związanych z tematyką przedmiotową, aby w ich kontekście rozpoznawać i objaśniać działania, przeciwdziałania i interakcje w mniejszej skali. Zgodnie z ogólnometodologiczną zasadą kompleksowa analiza i ocena tematu związanego z zarządzaniem sobą i zarządzaniem przez wartości oraz w czasie wymagała połączenia kilku podejść: systemowego, historycznego, strukturalnego, funkcjonalnego i prognostycznego.

We wszystkich częściach pracy została zastosowana metoda gromadzenia wiadomości oraz analiza zebranego materiału przez gruntowne zgłębienie treści, znaczenia i podstaw oraz uwarunkowań zarządzania czasem i przez wartości, a następnie ich porównanie i klasyfikacja dla potrzeb niniejszej pracy. W oparciu o analizę różnic zarządzania w duchowości oraz jego ogólnych koncepcji porównano i uogólniono główne poglądy oraz idee w odniesieniu do zarządzania.

Po zebraniu materiałów i ich pogłębionej analizie potrzebna była klasyfikacja zjawisk, a następnie ich systematyzacja. Ustalono związki i prawa rządzące przebiegiem procesów związanych z zarządzaniem przez wartości dla przyszłej koncepcji zarządzania.

Następnie została zastosowana metoda sprawdzenia i uszczegółowienia wcześniejszych materiałów na drodze weryfikacji praktycznej. Przy tej złożonej analizie i klasyfikacji chodziło o wydzielenie konkretnych danych i zjawisk oraz zachodzących przeobrażeń w zarządzaniu przez wartości oraz koncepcji z tym związanych, które ostatecznie wpłyną na ukształtowanie się konkretnego modelu tej formy zarządzania w teorii i praktyce. Dokonano tu więc analizy naukowej zjawisk poznawczych. Zaprezentowano na tej podstawie teoretyczny model Zarządzanie przez wartości według hierarchii wartości i modelu trójosiowego / Piotr Kosiak