Zobacz większe
22,01 zł
ISBN | 9788373545229 |
Brak | Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu |
W kwiatach, które pojawiają się przy ołtarzu, jest ukryty dar podwójny – i tu trzeba dostrzec znaczenie pierwszego słowa z podtytułu tego albumu. Są one przede wszystkim darem Boga dla człowieka, jeśli nawet (przy ich powołaniu do istnienia) Bóg posłużył się ręką hodowcy kwiatów. Kwiaty przy ołtarzu są także darem człowieka dla Boga. To ten drugi wymiar daru.
Zwykle na kwiaty ustawiane w kościele patrzymy jak na odświętną dekorację. W udokumentowanych na zdjęciach kompozycjach chodzi jednak o znacznie więcej. Tak wchodzimy w znaczenie drugiego słowa z podtytułu tego albumu – modlitwa. Opracowanie kompozycji liturgicznej zaczyna się bowiem od sięgnięcia do czytań mszalnych i szukania przekładu ich orędzia na kompozycję, dla której trzeba znaleźć nośną formę i materiał roślinny o sugestywnej wymowie. Podstawowym zadaniem kompozycji, przedstawionych w tym albumie, jest głosić Słowo Boże, jak głoszeniem zamysłów Bożej opatrzności były zajęte lilie polne, których przepych – większy od przepychu szat królewskich Salomona – wskazał Jezus w przypowieści (zob. Mt 6, 28-30). Właśnie liturgia kwiatom – milczącym świadkom – udziela pełnego głosu, bo ucisza nasz umysł, skupia jego uwagę na Bożych sprawach, otwiera nasze oczy i serce, byśmy pojęli to, co blisko nas jest, obok czego często przechodzimy obojętnie, zajęci swoimi sprawami i problemami.
1 Tom zawiera kompozycje na czas od Adwentu do Wielkiego Postu.
2 Tom zawiera kompozycje od Wielkiego Postu do Zesłania Ducha Świętego.
E-book - Kwiaty przy ołtarzu (PDF)
W kwiatach, które pojawiają się przy ołtarzu, jest ukryty dar podwójny – i tu trzeba dostrzec znaczenie pierwszego słowa z podtytułu tego albumu. Są one przede wszystkim darem Boga dla człowieka, jeśli nawet (przy ich powołaniu do istnienia) Bóg posłużył się ręką hodowcy kwiatów. Kwiaty przy ołtarzu są także darem człowieka dla Boga. To ten drugi wymiar daru.
Zwykle na kwiaty ustawiane w kościele patrzymy jak na odświętną dekorację. W udokumentowanych na zdjęciach kompozycjach chodzi jednak o znacznie więcej. Tak wchodzimy w znaczenie drugiego słowa z podtytułu tego albumu – modlitwa. Opracowanie kompozycji liturgicznej zaczyna się bowiem od sięgnięcia do czytań mszalnych i szukania przekładu ich orędzia na kompozycję, dla której trzeba znaleźć nośną formę i materiał roślinny o sugestywnej wymowie. Podstawowym zadaniem kompozycji, przedstawionych w tym albumie, jest głosić Słowo Boże, jak głoszeniem zamysłów Bożej opatrzności były zajęte lilie polne, których przepych – większy od przepychu szat królewskich Salomona – wskazał Jezus w przypowieści (zob. Mt 6, 28-30). Właśnie liturgia kwiatom – milczącym świadkom – udziela pełnego głosu, bo ucisza nasz umysł, skupia jego uwagę na Bożych sprawach, otwiera nasze oczy i serce, byśmy pojęli to, co blisko nas jest, obok czego często przechodzimy obojętnie, zajęci swoimi sprawami i problemami.
1 Tom zawiera kompozycje na czas od Adwentu do Wielkiego Postu.
2 Tom zawiera kompozycje od Wielkiego Postu do Zesłania Ducha Świętego.
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Ten mały album jest zaproszeniem do wnętrza tynieckiego kościoła. Najpierw obejdziemy całą świątynię i poznamy jej układ architektoniczny. Nie chodzi tu o turystyczne zwiedzanie, czy zwykłe zaspokojenie ciekawości.
Wnętrze każdej świątyni ma swój niepowtarzalny charakter. Ma go również wnętrze tego kościoła, w którym przez wieki duchowi synowie świętego Benedykta, ciągle na nowo, rozważają tajemnice wiary, prowadzą dialog miłości z Bogiem przez osobistą modlitwę, sprawowaną wspólnie w mniszym chórze Liturgię Godzin oraz liturgiczną celebrację chrześcijańskiego misterium, które swoje źródło i szczyt znajduje w Eucharystii.
Poznanie wnętrza tynieckiego kościoła jest znaczące dlatego, że przez ustawiane w nim kompozycje, bywa ono angażowane w aktywniejsze niż zwykle uczestnictwo w liturgii.
Hieronim St. Kreis OSB - urodził się w Krośnie. Profes tyniecki od roku 1983. Studiował teologię w Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie; święcenia kapłańskie przyjął w roku 1989. Od roku 1990 pracuje nad zastosowaniem ikebany w liturgii. W latach 1990–2005 realizował dekoracje kwiatowe w kościele tynieckim, kontynuuje od 2013. Opublikował: podręcznik ikebany liturgicznej "Kwiaty w kościele. Tajemnice układania" (tomy 1–3b); "Święta Rodzina z Nazaretu. Medytacje biblijne"; "Tyniecka ikebana" (tomy 1–2); tomiki wierszy: "Strumień żółtego piasku", "Jak leci", "Co się stało", "Przed Ikoną", "Kołonotatnik", "Msza z kolędą".