59,00 zł
ISBN | 9788382053326 |
Oprawa | Miękka |
Format | 297x210 |
Stron | 132 |
Brak | Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu |
Drugą część albumu W kręgu Różańca otwierają zdjęcia Agaty Jóźwiak, pochodzącej z Torunia. To wprowadzenie jest jak najbardziej w temacie.
W pierwszej wersji albumu miałem zamiar zmieścić cały różaniec, ale szybko się okazało, że wyjdzie z tego cegła. Dlatego tę pierwszą wersję nazwałem matką. Jedno dziecko (część obejmująca tajemnice radosne i tajemnice światła) już się z niej narodziło.
Pora na drugie dziecko (część zawierającą tajemnice bolesne, jak je podaje różaniec i tajemnice chwalebne). Zanim jednak przejdziemy do tajemnic chwalebnych, zatrzymamy się trochę dłużej nad tajemnicami zbawczej męki Chrystusa, odczytanej w kluczu DROGI KRÓLA-OBLUBIEŃCA.
Jezus z Apostołami zmierza do Jerozolimy z pełną świadomością, co Go w mieście czeka. Jego królewską drogę otwiera uroczysty wjazd do miasta w Niedzielę Palmową. Nie wchodzi do Jerozolimy potajemnie, przez nikogo nie rozpoznany. To jest intronizacyjny wjazd Króla Pokoju. Nie wjeżdża na rumaku bojowym, ale na źrebięciu oślicy, zgodnie z zapowiedzią proroka Zachariasza (Za 9,9), którą przytacza Mateusz, Apostoł i Ewangelista (zob. Mt 21,5).
Kiedy po rozmnożeniu chlebów i nasyceniu pięciu tysięcy mężczyzn (J 6,1-14) Jezus poznał, że mieli przyjść i porwać Go, aby Go obwołać królem, sam usunął się znów na górę (J 6,15).
Tym razem Jezus nie ucisza tłumu wiwatującego na Jego cześć, zwłaszcza dzieci (Ps 8,3), mimo że faryzeusze i uczeni w Piśmie domagają się tego od Niego. On wie, że tydzień nie minie, a świat dowie się, jaką koronę i tron dostanie, ale wie także, że to jest godzina, na którą przyszedł (zob. J 12,23-33).
Różaniec na okładce albumu ma kształt stojącej klepsydry. Do jej górnej części schodzi po pionie krzyżyk z wprowadzającymi paciorkami. W dolnej części klepsydry leży połowa owocu granatu. Prawa ćwiartka jest nienaruszona, ale z lewej ćwiartki wybrane są wszystkie ziarna. Po oczyszczeniu wewnętrznej skórki owocu pojedyncze ziarna tak zostały dodane, aby przypominały piasek spadający w zwykłej klepsydrze piaskowej. Liczy się każde ziarenko.
Obok klepsydry, po lewej stronie leży druga połowa granatu, wierzchnią stroną owocu do góry. Koronka owocu obrócona jest w lewo. Ten owoc nie patrzy w stronę krzyżyka różańca. Leży wyżej niż owoc w dolnej części klepsydry i stanowi podporę dla drugiej połowy owocu, która jest pochylona mocno do przodu.
Światło od krzyża różańca oświetla górną krawędź podpartej połowy, ale jej ziarna pozostają poza zasięgiem światła. Na tło kompozycji pada cień owocu. Jezus Chrystus oddaje swoje życie za wszystkich, niezależnie od tego, czy ktoś Jego dar przyjmie, czy odrzuci.
Ta klepsydra przypomina kompozycję zbudowaną w kościele tynieckim w roku 2013 na święto Podwyższenia Krzyża Chrystusowego (14 września). Wtedy krzyż przy ołtarzu posoborowym został wbudowany w obrys klepsydry / Hieronim St. Kreis OSB
W kręgu Różańca. Tajemnice bolesne i chwalebne
Drugą część albumu W kręgu Różańca otwierają zdjęcia Agaty Jóźwiak, pochodzącej z Torunia. To wprowadzenie jest jak najbardziej w temacie.
W pierwszej wersji albumu miałem zamiar zmieścić cały różaniec, ale szybko się okazało, że wyjdzie z tego cegła. Dlatego tę pierwszą wersję nazwałem matką. Jedno dziecko (część obejmująca tajemnice radosne i tajemnice światła) już się z niej narodziło.
Pora na drugie dziecko (część zawierającą tajemnice bolesne, jak je podaje różaniec i tajemnice chwalebne). Zanim jednak przejdziemy do tajemnic chwalebnych, zatrzymamy się trochę dłużej nad tajemnicami zbawczej męki Chrystusa, odczytanej w kluczu DROGI KRÓLA-OBLUBIEŃCA.
Jezus z Apostołami zmierza do Jerozolimy z pełną świadomością, co Go w mieście czeka. Jego królewską drogę otwiera uroczysty wjazd do miasta w Niedzielę Palmową. Nie wchodzi do Jerozolimy potajemnie, przez nikogo nie rozpoznany. To jest intronizacyjny wjazd Króla Pokoju. Nie wjeżdża na rumaku bojowym, ale na źrebięciu oślicy, zgodnie z zapowiedzią proroka Zachariasza (Za 9,9), którą przytacza Mateusz, Apostoł i Ewangelista (zob. Mt 21,5).
Kiedy po rozmnożeniu chlebów i nasyceniu pięciu tysięcy mężczyzn (J 6,1-14) Jezus poznał, że mieli przyjść i porwać Go, aby Go obwołać królem, sam usunął się znów na górę (J 6,15).
Tym razem Jezus nie ucisza tłumu wiwatującego na Jego cześć, zwłaszcza dzieci (Ps 8,3), mimo że faryzeusze i uczeni w Piśmie domagają się tego od Niego. On wie, że tydzień nie minie, a świat dowie się, jaką koronę i tron dostanie, ale wie także, że to jest godzina, na którą przyszedł (zob. J 12,23-33).
Różaniec na okładce albumu ma kształt stojącej klepsydry. Do jej górnej części schodzi po pionie krzyżyk z wprowadzającymi paciorkami. W dolnej części klepsydry leży połowa owocu granatu. Prawa ćwiartka jest nienaruszona, ale z lewej ćwiartki wybrane są wszystkie ziarna. Po oczyszczeniu wewnętrznej skórki owocu pojedyncze ziarna tak zostały dodane, aby przypominały piasek spadający w zwykłej klepsydrze piaskowej. Liczy się każde ziarenko.
Obok klepsydry, po lewej stronie leży druga połowa granatu, wierzchnią stroną owocu do góry. Koronka owocu obrócona jest w lewo. Ten owoc nie patrzy w stronę krzyżyka różańca. Leży wyżej niż owoc w dolnej części klepsydry i stanowi podporę dla drugiej połowy owocu, która jest pochylona mocno do przodu.
Światło od krzyża różańca oświetla górną krawędź podpartej połowy, ale jej ziarna pozostają poza zasięgiem światła. Na tło kompozycji pada cień owocu. Jezus Chrystus oddaje swoje życie za wszystkich, niezależnie od tego, czy ktoś Jego dar przyjmie, czy odrzuci.
Ta klepsydra przypomina kompozycję zbudowaną w kościele tynieckim w roku 2013 na święto Podwyższenia Krzyża Chrystusowego (14 września). Wtedy krzyż przy ołtarzu posoborowym został wbudowany w obrys klepsydry / Hieronim St. Kreis OSB
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Hieronim St. Kreis OSB - urodził się w Krośnie. Profes tyniecki od roku 1983. Studiował teologię w Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie; święcenia kapłańskie przyjął w roku 1989. Od roku 1990 pracuje nad zastosowaniem ikebany w liturgii. W latach 1990–2005 realizował dekoracje kwiatowe w kościele tynieckim, kontynuuje od 2013. Opublikował: podręcznik ikebany liturgicznej "Kwiaty w kościele. Tajemnice układania" (tomy 1–3b); "Święta Rodzina z Nazaretu. Medytacje biblijne"; "Tyniecka ikebana" (tomy 1–2); tomiki wierszy: "Strumień żółtego piasku", "Jak leci", "Co się stało", "Przed Ikoną", "Kołonotatnik", "Msza z kolędą".