Zobacz większe
53,30 zł
Wydanie | Pierwsze, 2019 |
Seria | Duchowość Wschodu i Zachodu |
ISBN | 9788373549067 |
Oprawa | Miękka |
Format | 145x205 |
Stron | 464 |
Brak | Tekst który się nie wyświetla i musi być na końcu, jeśli nie ma podtyułu |
W historii chrześcijaństwa jest wiele postaci kobiet, które jaśniały świętością życia i wywarły wielki wpływ na losy całych pokoleń. Były wśród nich święte dziewice i męczennice jak Katarzyna z Aleksandrii, Agata, Agnieszka, Cecylia czy Łucja, ale także święte matki i wdowy jak Helena, Monika czy Paula.
Niektóre z tych wybitnych świętych kobiet, zwłaszcza w okresie późnego średniowiecza i w następnych epokach, pozostawiły po sobie pisma o charakterze mistycznym, które były chętnie czytane i przynosiły obfite owoce we wspólnocie kościelnej. Oto niektóre z nich: Hildegarda z Bingen (1098–1179), Klara z Asyżu (1193–1253), Aniela z Foligno (1248–1309), Brygida (1303–1373), Katarzyna ze Sieny (1347–1380).
Wśród nich należy umieścić także Kamilę Baptystę Varano (1458–1524), której życie jest świadectwem świętości, nawet jeśli z powodu niewielu cudów dokonujących się za jej przyczyną nie stała się tak popularna jak inni święci. Bez wątpienia była i jest nadal duchową nauczycielką za pośrednictwem swoich pism, aż do połowy ubiegłego wieku prawie nieznanych, nawet wielu specjalistom z duchowości poza kręgiem franciszkańskim, a często niestety również w tym kręgu, choć czytali je niektórzy badacze literatury.
Od XVII do XIX w. zostały opublikowane częściowo lub w całości niektóre jej dzieła, lecz dopiero Giacomo Boccanera (1911–2004) dokonał obszernych badań manuskryptów i starodruków zawierających dzieła klaryski z Camerino. Wyniki tych badań zawarł w pracy doktorskiej napisanej pod kierunkiem prof. Natalino Sapegno ok. 1940 r. i wydanej pt. Biografia e scritti della B. Camilla-Battista da Varano, clarissa di Camerino (1458–1524) (Roma 1957).
Dzieła wszystkie
W historii chrześcijaństwa jest wiele postaci kobiet, które jaśniały świętością życia i wywarły wielki wpływ na losy całych pokoleń. Były wśród nich święte dziewice i męczennice jak Katarzyna z Aleksandrii, Agata, Agnieszka, Cecylia czy Łucja, ale także święte matki i wdowy jak Helena, Monika czy Paula.
Niektóre z tych wybitnych świętych kobiet, zwłaszcza w okresie późnego średniowiecza i w następnych epokach, pozostawiły po sobie pisma o charakterze mistycznym, które były chętnie czytane i przynosiły obfite owoce we wspólnocie kościelnej. Oto niektóre z nich: Hildegarda z Bingen (1098–1179), Klara z Asyżu (1193–1253), Aniela z Foligno (1248–1309), Brygida (1303–1373), Katarzyna ze Sieny (1347–1380).
Wśród nich należy umieścić także Kamilę Baptystę Varano (1458–1524), której życie jest świadectwem świętości, nawet jeśli z powodu niewielu cudów dokonujących się za jej przyczyną nie stała się tak popularna jak inni święci. Bez wątpienia była i jest nadal duchową nauczycielką za pośrednictwem swoich pism, aż do połowy ubiegłego wieku prawie nieznanych, nawet wielu specjalistom z duchowości poza kręgiem franciszkańskim, a często niestety również w tym kręgu, choć czytali je niektórzy badacze literatury.
Od XVII do XIX w. zostały opublikowane częściowo lub w całości niektóre jej dzieła, lecz dopiero Giacomo Boccanera (1911–2004) dokonał obszernych badań manuskryptów i starodruków zawierających dzieła klaryski z Camerino. Wyniki tych badań zawarł w pracy doktorskiej napisanej pod kierunkiem prof. Natalino Sapegno ok. 1940 r. i wydanej pt. Biografia e scritti della B. Camilla-Battista da Varano, clarissa di Camerino (1458–1524) (Roma 1957).
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Po przetłumaczeniu na język polski duchowej spuścizny prawie nieznanej średniowiecznej mistyczki niemieckiej, głębiej uświadomiłem sobie wielkie bogactwo, jakie zawierają pisma osób obdarzonych nadzwyczajnymi darami, przeżyciami i poznaniem pochodzącym bezpośrednio od Boga.
W roku 2010, uczestnicząc na placu św. Piotra w uroczystości kanonizacji nowych świętych, zwróciłem szczególną uwagę na św. Kamilę Baptystę Varano (1458–1524), klaryskę z Camerino, której Pan Jezus objawił swe cierpienia duchowe. Fakt, że akurat teraz Kościół ogłosił ją świętą, z pewnością nie jest przypadkowy; myślę, że ma ona dla ludzi naszych czasów ważne przesłanie. Jakie?
Kamila była nieślubnym dzieckiem – renesansową księżniczką, dumną, lubiącą zabawy i rozrywki, traktującą religię dość powierzchownie. A jednak Bóg zdołał ją do siebie przyciągnąć dzięki wspaniałej posłudze franciszkańskich kaznodziejów i spowiedników oraz dzięki szczerości i wierności Kamili raz podjętemu zobowiązaniu. Fakt, że z biegiem czasu – dzięki łasce Bożej i przyjmowanym z wiarą różnym trudnym doświadczeniom – ta klaryska, z różańcem w ręku i stale rozważająca Mękę Chrystusa, sama stała się mistrzynią w duchowej wędrówce (o czym dobitnie świadczą jej pisma), a w końcu doszła do świętości, pokazuje, że także dla ludzi naszego pokolenia jest możliwe duchowe wzrastanie i osiągnięcie świętości.
Teraz więc, wdzięczny wszystkim, którzy na różne sposoby pomogli mi w realizacji tego przedsięwzięcia, z radością oddaję w ręce czytelników polskie wydanie wszystkich pism św. Kamili Baptysty Varano, z nadzieją, że będzie ono pożywnym pokarmem duchowym i pomocą w coraz głębszym poznawaniu i odwzajemnianiu miłości Chrystusa (Polikarp Jan Nowak OFM)
Św. Kamila Baptysta Varano, dziewica, zakonnica (1458-1524). Pochodziła z rodziny książęcej. Mając 23 lata wbrew woli rodziców wstąpiła do klarysek w Urbino. Tam przyjęta imię zakonne Baptysta. W trzy lata później przeniosła się do nowego klasztoru w Camerino, który ufundował jej ojciec. Następnie założyła klasztor w Fermo. Prowadziła życie surowe i pełne wyrzeczeń. Doznała wielu cierpień. Miała dar mistycznego zjednoczenia z Jezusem, proroctwa oraz czytania w ludzkich sercach. Zmarła podczas epidemii 31 maja 1524 roku.